Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 26 januari 2012

Mattips och spartips!

Jag och min gubbe har blivit riktigt bra på att handla smart och billigt. Storhandla en gång i veckan och sedan blir det oftast en komplettering med mjölk och ibland fil. Men jag tycker alltid man kan förbättra sig och jag är intresserad av era tips. Vi gör det vanliga, köper storpack, passar på vid billigt pris och fryser in, letar rabattkuponger (sist hade vi kupong på välling, blöjor, 10% på hela köpet och bonuscheckar så rabatterna blev tillslut 350:-) m.m. Har ni några andra knep? Sofie efterlyste tips på billig mat och fick enormt mycket respons, väldigt intressant läsning. Vad har ni för rätter ni tar till när det börjar eka i plånboken? Själv älskar jag bakad potatis och brukar köpa två mellanstora potatisar var till oss. Lite smör, ost, lök, gräddfil och diverse kryddor blir det en supergod middag. Kostar oftast inte många kronor, och hiskeligt gott som det är, utan något tillbehör mer än så. Kom gärna med tips, både på rätter och hur ni gör för att hålla nere matkostnaderna.

1 kommentar:

  1. Soppa är oslagbart, framförallt på vintern
    Gör ofta soppa på resterna av köttfärssåsen tex.
    Löksoppa, urgott och billigt
    Tomatsoppa, gärna med lite mozzarella i kuber i
    Röd linssoppa
    Ärtsoppa
    Gjorde en currykycklingsoppa på rester i söndags.

    Torkade urtrista tortellini blir roliga i soppa.
    Chili, bönor är billigt. Veg, kött eller kyckling, finns tonvis med recept på nätet.
    Pulled pork, kanonenkelt och kan bli riktigt billigt om man hittar billigt kött.

    Sen är jag käääär i min slowcooker. Bara att slänga i det jag vill ha i grytan/soppan sätta på värmen (high/low) och gå därifrån några timmar.

    SvaraRadera