Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 23 januari 2012

Pulverdiet

Ja, idag var det nya tag efter en syndares helg. Men tycker jag lyckats riktigt bra. Inget sött alls. En nästan 2 timmar lång promenad med Carro & Valter och ett 45-minuters Indoor Walking-pass på eftermiddagen. Helt klart nöjd. Plus att jag springer efter en liten tokfia hela dagarna :-) Hon hoppar fram på rumpan så snabbt att man inte hänger med längre. Ålar gör hon också, men ser på henne att hon insett att hon når högre upp och ser bättre om hon tar sig fram på rumpan istället. Skruttlisa!

Har även beställt hem lite provpåsar av Modifast och Noka (pulverdieter). Modifast kör Carro med lite grann och Noka fick jag höra om av Carina i fredags. Kommer nog inte byta ut nåt mål regelbundet varje dag men kul att testa. Alltid bra att ha hemma ifall man inte har lunch nån dag. Återkommer med resultat när påsarna dimper in!

Jo, och så en sak till. Thea har ratat banan flera gånger. Verkligen grimaserat och visat att det var bland det äckligaste hon ätit. Idag fick jag för mig att testa igen av nån anledning. Och hon tyckte det var jättegott! Hon log stort och sa Mmmm när hon fick en ny sked, hahahaha! Väldigt skumt hur det svänger med småbarn :-) (Hon fick katrinplommon efter då banan är lite stoppande så jag har inte gett henne en svart banan om ni trodde det).

2 kommentarer:

  1. Riktigt mogen (brungul) banan är lösande (på de allra flesta) medan ju grönare desto mer stoppande.

    Du som har såna problem med socker - du har inte funderat på att göra som J-O köra GI? Eller LCHF en period? Jag gick ner 20+ på typ GI innan Oskar (för att få göra behandlingarna) och har gått ner lite till efteråt (på moderat GI) och har sluppit det hysteriska sockersuget.

    SvaraRadera
  2. Mormor och morfar24 januari 2012 kl. 22:37

    Klart hon hoppar fram på stjärten precis som sin mamma och mormor!
    Lycka till med dieten!

    SvaraRadera