Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 22 januari 2012

Sköna söndag

Dagsrapport Söndag. Snäckan vaknade 7.30. Fick mat sen myste vi i sängen en stund innan R gick upp med henne så jag fick somna om en halvtimme till (jag gick upp med henne igår så R fick sovmorgon). När jag kom ner var hon redan trött (hon vaknar oftast inte så tidigt som 7.30) men höll sig vaken till 10.30. När hon sov grejade R med lite sladdar som han alltid gör och jag bakade drömtårta. Min favvo som liten och jag blev så sugen häromdagen att jag var tvungen att baka. Först gick det åt skogen. R satte på ugnen åt mig och satte på snabb-knappen. Vi hade ingen sån på ugnen i lägenheten så jag tänkte aldrig på att han satt på den utan ställde in kakan utan att vrida om. Behöver väl inte säga mer än Gör om, Gör rätt. Andra gången blev det bättre och jag lyckades riktigt bra med smörkrämen. Inte för mycket smörsmak, utan helt lagom! Efter lite pyssel här hemma åkte vi till hans föräldrar. Jag tog med drömtårtan och Rs mamma hade också bakat så det blev en riktig gottefika. Hade i alla fall karaktär nog att lämna resterna av rulltårtan där, för sånt ska jag inte ha hemma! Men... Det var nog inte sista gången jag bakade den om man säger så. Mamma och jag gjorde ofta det när jag var liten och den smakar verkligen barndom för mig. Nu ikväll har vi kollat på teve, jag har sett ett avsnitt Supernatural och lärt mig mer om Eliot Ness (han var med i avsnittet. Jag har aldrig sett De omutbara men den står på listan över filmer att se nu). Nu blir det natten. Puss å kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar