Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 26 januari 2012

Sugen på bröd

Käkar ju inte så mycket bröd och mackor just nu, bara 2 knäckemackor med skivat ägg på till frukost och den senaste tiden har jag varit så sjukt sugen på bröd. Nybakt med smör som smälter på, eller bara en limpmacka med leverpastej. Mums!! Meen...idag har det återigen blivit onyttigheter. Det är farligt att hälsa på svärföräldrarna när man inte har så mycket karaktär. Åt en halv semla och lite annat gottis... Nä, hur ska man få ordning på detta egentligen? Fick tips om GI, men jag vet inte om det passar mig riktigt. Ska ta mig en funderare. Nåt får jag ju hitta på. Om några månader är jag tillbaka på jobbet igen, som brukar vara frestelsernas högkvarter. Leverantörer som dimper in med muffins, bullar, kakor, tårtor, godis m.m. Tur att jag börjar i maj då sommaren är den enda årstiden det inte är fullt med gottis överallt. 

I övrigt en kanondag. Underbart väder, promenerade större delen av vägen till svärföräldrarna utom bron över till fastlandet. Den är jobbigt och lång så där tar jag alltid bussen. Fick pannkakor till lunch och sjömansbiff till middag, supergott!! Imorgon ska jag möta Carro & Valter efter deras babysim och så ska vi traska till Bäckebol. Luncha på Ikea och ta en snabb sväng in på Systemet och köpa lite vin. 

5 kommentarer:

  1. Ja fundera på det - mitt sug efter bröd, godis, kak och så vidare har minskat enormt och jag som inte ansåg mig ha någon karaktär har normalt sett inga problem att stå över nu (sen ungefär 2½år)

    Måste säga att även om det inte händer jättemycket på vågen för tillfället så är det väldigt skönt att slippa känna suget hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Skönt att vara av med sötsuget, det är jobbigt att tampas med. När jag gick på Viktväktarna och gick ner ca 20 kg tyckte jag suget dämpades mycket. Försvann inte helt men jag kunde verkligen säga nej och stå emot. Skulle vilja hitta dit igen. Bara att kämpa vidare.

    SvaraRadera
  3. Ja det är inte lätt. Kom precis på att vi har en GI receptbok här hemma om du vill låna ifall du tänker testa det?

    Ses imorn!
    Kram å natti

    SvaraRadera
  4. Kanske ska säga lite till..

    De perioder jag kör strikt (under 20g kolhydrater) så går jag ner upp till 2kg i veckan trots att jag tycker att jag aldrig är hungrig.

    Men normalt sett hamnar jag på 20-100g dvs jag byter egentligen bara ut potatis, pasta, ris etc mot grönsaker (just nu är det mycket lök, svamp, blomkål, broccoli och annan kål, på sommaren blir det mer bladgrönsaker och zucchini) och undviker oftast bröd. Har inte vågat köra strikt medan jag ammar. Men så fort jag slutar med det så blir det några månader på lite striktare kost för att vara bättre rustad inför framtida IVFbehandling

    SvaraRadera
  5. Mmm bröd är så gott! :) Blev himla sugen nu när jag såg den där bilden. Måste sticka till affären & köpa nybakat!

    Och tack vilken fin kommentar du lämnade!
    Jag hoppas dock inte att min lilla skrutt är lika stor, haha :)

    SvaraRadera