Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 16 januari 2012

Teknikens under

Inte många rätt för mig sen jag satte mig framför denna dator. Först tänkte jag fixa med min nya mailadress. Har skaffat mig en Gmail istället för min tele2-mail och det är ju lite pyssel när man byter mailadress. Tänkte börja med bloggen, då den är kopplad till ett google-konto på tele2-adressen. Och nu kan jag ju även logga in på google med Gmail-adressen också, men på det kontot ser jag ju inte bloggen då. Detta var dock inte så enkelt då jag fick felmeddelande att jag inte fick ändra mailadressen till en Gmail. Varför? Så nu vet jag inte hur jag ska koppla ihop min nya mail med min blogg... Om nån vet, hör av er för jag fattar noll.

Sen skulle jag lägga över bilder från iPhonen till datorn och kanske skriva ett fint inlägg eller två. Först tar det ungefär 3 dagar att ladda över bilderna och när det väl är klart får jag inte vända på dem. Ofta tar man ju bilden åt "fel" håll med mobilen och många bilder måste jag vända rätt innan jag lägger upp dem på bloggen, så ni inte behöver lägga huvudena på sne för att se dem rätt. Datorn vägrar låta mig vända dem så nu ger jag upp. Orkar inte krångla med mer bilder utan kör min gamla hederliga skriva-inlägget-på-datorn-och-lägga-till-bilden-efteråt-direkt-från-appen. Men ett inlägg till det orkar jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar