Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 16 januari 2012

Måndag igen

Så var helgen slut, man hann ungefär blinka så var den förbi. Idag väntade besök av Cornelia och Wilma. Denna dejt var bestämd sen tidigare (den i onsdags var ju en spontangrej) och C kom med förslag att vi skulle gå till 4H-gården vilket jag gärna gjorde! Vi promenerade dit direkt och Thea somnade som en sten och missade alla roliga djur. Funderar på att gå dit i helgen, då kanske hon är vaken och kan titta på dem istället :-) Men Wilma såg sig omkring och verkade nästa tycka hästarna var lite läskiga. Och korna med... Tog en liten promenad och sedan hem till oss igen. C hade med sig massor med god frukt och vi gjorde oss en rejäl fruktsallad med äpple, päron, ananas, vindruvor och banan. Den avnjöts med lite kesella, supergott! Flickorna lekte men idag blev det lite tårar. Av någon anledningen tyckte Thea det var väldigt traumatiskt när Wilma drog i hennes dregglis och började storgråta. Efter det räckte det med att W kom i närheten så kom tårarna... Dock blev det bättre efter en stund och tillslut gick det riktigt bra. Mammorna hade det hur trevligt som helst i alla fall, och trots att man blir lite distraherad av de små hann vi avverka massa olika samtalsämnen. Mest barn såklart, men vem trodde annat?

Efter middagen badade jag och Thea. Hon verkar inte bry sig nämnvärt om hon är själv i badet eller om jag eller Robert badar med henne. Men jag tyckte det var mysigt och när R tog upp henne tog jag mig ett långt varmt bad, läste Vi Föräldrar och filade fötterna. Nu är det snart dags för sängen, trött idag. Imorgon hänger vi med Carro & Valter och det ser jag fram emot!Ursäkta kass bild men det är svårt att fota två livliga ungar, och få dem att sitta still tillräckligt länge för att bilden ska bli hyfsad. Wilma är redan på språng bort, därav att hon är lite suddig i kanten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar