Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 15 maj 2012

Tisdag

Mycket på jobbet idag med. Kortvecka = jobba in 5 dagars jobb på 4. Jaja, så funkar mitt jobb och morgondagen lär inte bli lättare men men! Bara att köra. Man får vila upp sig ordentligt på torsdagen istället. 

Idag har jag bara hängt med dottern. Hon var inte riktigt sugen på att sova trots att hon inte sovit sådär jättebra idag men till så gav hon upp. Har en fråga till er bloggläsare. När jag nattade henne nu hade vi jättemysigt först, hon skrattade så hon kiknade när jag eskimopussades och busade lite. Sen blev hon nog så till sig att hon inte visste hur hon skulle hantera det och började istället dra mig i håret, nypas och rivas. Hur strängt jag än försökte säga till skrattade hon bara ännu mer. Ska man istället ignorera henne för att få henne att sluta? Är hon ute efter själva reaktionen, att jag säger nej med sträng röst? Vill ju verkligen inte att hon ska behandla mig så. Med R lyssnar hon direkt. Samma sak med hennes farfar (de båda får svarta ögon när de blir arga och det räcker ofta med en blick från nån av dem) medan hon skiter fullständigt i det om jag eller hennes farmor säger ifrån. Lite frustrerande men det kanske ger sig med tiden? 
 
För att avsluta inlägget är jag sjukt sugen på att köpa denna superfina baseboll-jackan till T. Tror hon skulle vara stencool i den i sommar. Fingrade på den en gång när hon var bebis men köpte aldrig då storlek 74-80 kändes så himla avlägset då :-) 

 

2 kommentarer:

  1. ursöt jacka!

    Funkade den turkosa - eller snarare tror du att den kan funka senare?

    SvaraRadera
  2. Fin! Fick den till Oliver i strl 80. Jättefin!!

    SvaraRadera