Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 14 maj 2012

At the end of the day

Måndag igen. Tiden rusar förbi och jag förstår ju nu hur 13 månader kunde gå så snabbt. Men jag njuter av att vara tillbaka på jobbet just nu. Inte för att jag "slipper" vara hemma utan för att det är en helt annan världen än "föräldrabubblan". Jag skrattar mycket, både med kunder och kolleger. Blev varm i hjärtat av en kund idag. När han insåg att det var mig och inte min vikarie han pratade med blev han jätteglad, sa t.o.m. att han blev alldeles yr av glädje, haha :-) (OBS! Inte för att min vikarie varit dålig på något sätt, bara att vi har en go relation han och jag). Idag har det gått i ett med mycket att göra, men jag hade nog tankat mycket energi i helgen för jag kände mig pigg och alert hela dagen. Mys när jag kom hem med finaste familjen. Thea är besatt av att bada just nu så det är det enda hon tjatar om hela dagarna. Så vi badade länge, plaskade och lekte med alla hennes tusen badleksaker och sjöng alla hennes favoritlåtar. Nu håller R på att natta och jag sitter ner i lugn å ro för första gången idag. Insåg imorse att det är röd dag på torsdag och att jag således bara jobbar fyra dagar denna vecka, inte så tokigt :-) Ikväll blir det Alcatraz (som inte kommer få en säsong till tyvärr :-( ) och mys med gubben min!

3 kommentarer:

  1. Får mormor hoppa i? Och så fin hon var i filmen när hon lekte kurragömma med sin egen spegelbild i spisluckan! Kul kompis!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kund du har! Förstår att du gillar ditt jobb :).
    Hihi, skall vi gå upp och byta blöja Thea?
    Bada?
    Nej, vi skall bara gå upp.
    Bada?

    Underbara unge!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mamma: Visst var hon! Tokfia :-)

    Carro: Ja, han är bra go! Haha, ja hon börjar bli sjukligt besatt av att bada nu tycker jag! Men gullig är hon. Kram på dig!

    SvaraRadera