Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 19 maj 2012

Smarrigt lördagsgodis

Det där suget dyker ju upp, speciellt när man inte ska och inte får. Reklamen på teve för nya Ben & Jerrys Core-glass gör ju inte saken bättre. Jag är sjukt svag för B&J och dessa nya glassar verkar sjukt goda. Två olika sorters glass på varsin sida i byttan med en kärna av nåt gott i mitten. Låter inte helt fel. Och tids nog ska jag smaka, men inte just nu. Istället blev det en liter jordgubbar som spontant inhandlades utanför Blomsterlandet. Önskade mig en liten klick grädde till detta men vi hade bara creme fraiche hemma så jag vispade upp den med en halv matsked florsocker. Riktigt bra kombo som strax ska avnjutas här i soffan. Tyvärr är det fotboll men det är helt okej, jag har säsongens två sista avsnitt av Supernatural att plöja så det går ingen nöd på mig!

Den nya salladsskålen passade perfekt att ha jordgubbarna i! Jag använder ju verkligen grejerna i alla fall! (T.o.m. matskedsmåttet är TW, haha!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar