Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 21 maj 2012

I min trädgård

Här kommer bilder på gårdagens slit. I stora "byttan" blev det dofttobak i mitten, cerise/lila petunior runtom och vit hänglobelia längst ut. Hoppas lobeliorna blir riktigt stora och prunkande och hänger sig över kanten. På framsidan har jag två afrikanska margerither i olika lila nyans. Sist men definitivt inte minst min favorit Million Bells, eller småpetunia. Om de får rätt förhållanden blir de översållade med små vackra blommor. Tror de kommer trivas bra på varsin sida husnocken. Så detta får bli före-bilderna. Senare i sommar kommer efter! Får hoppas på stor skillnad! Ser nu att bilderna hamnar i fel ordning. Av någon anledning hamnade million Bells överst. Hur som.

2 kommentarer:

  1. Oj vad du verkar duktig på blommor! Själv har jag bara en jädra massa penséer som vägrar dö. Vill också plantera sommarblommor!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Nja, jag försöker lära mig efterhand. Det här med trädgård är ju nytt. Har tidigare bara haft balkong. Men det är ganska smidigt att köpa "färdiga" sommarplantor och bara sätta ut dem! Enkelt och fint! Och roligt att hitta sina favoriter, så de får återkomma år efter år! Lycka till om du ger dig ut i trädgården :-)

    SvaraRadera