Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 5 maj 2012

Släpp korna loss - det är vår!

Ja, idag blev det då det efterlängtade kosläppet. Men jisses va mycket folk det var. Typ två fulla fotbollsplaner med bilar, och då var det ändå många som kom på cykel också. Arla bjöd på mjölk (massor med mjölk...kom hem med 12 st 2dls mellanmjölk...) och bulle. Tillslut hittade vi en bra plats, dock blåste det väldigt mycket. Men vi höll värmen ändå och så fort solen tittade fram blev det varmt och gott. Sen kom då de efterlängtade korna. De skuttade och stångades men var kanske inte så där tokglada som jag föreställt mig att de skulle vara. Eller jo, det var de nog egentligen, väger man 400 kg är de där skutten en stor bedrift när man tänker efter. Sötaste var den sista, underbart söta kalven som kom ut. Alla andra kor var ute och den stannade först i början av hagen, tittade sig omkring och tog sedan så stora skutt den bara kunde. Ja, kul att se men T tappade intresset ungefär efter 3 kor, haha :-) 

Efter släppet drog vi till Allum för lunch. Det blev på Max. Väldigt länge sedan jag åt där och jag unnade mig mozzarella sticks, himlans gott. Blev även en ny solhatt till T, ett par moccasiner för 30 kr som Carro hittade - tack för det! Även en sväng på H&M hanns med och där blev det 2 par tights till T då jag köpt lite tunikor och klänningar och då gillar jag att ha på hennes tights under. På eftermiddagen bjöd vi över grannarna för att äta upp banankakan jag bakade igår. Den fick stanna hemma eftersom det var så kallt imorse så skippade vi att ta med fika till kosläppet. Men vi lyckades äta upp den och skrattade åt våra söta barn (Thea skyndade fram till Valter och gav honom flera stora dregliga pussar) och pratade strunt en stund. Nej, nu blir det teve en stund (hockey...yeeay...). Trevlig kväll på er! 

 

2 kommentarer:

  1. Tack för en mysig dag! Var mycket trevligt!
    Hihi, ja visst var de goa idag, både barnen och kossorna ;).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack själva! Det var alltför länge sedan vi gjorde en rolig utflykt tillsammans. Ja, både kossor och barn skötte sig igår :-) Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera