Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 10 juni 2011

Var inne på min gamla blogg och läste lite och hittade detta från 2008. Tänkte jag skulle svara på det igen.

Detta svarade jag 2008: 
För 5 år sedan......hade jag en månad kvar till studenten och hade precis skrivit på kontrakt för min första lägenhet i Göteborg, dit jag skulle flytta några månader senare.

För 3 år sedan...Pluggade jag för fullt och skulle jobba sommaren på Scandic Europa i Nordstan.

För 1 år sedan...Var jag på ett jobb där jag inte trivdes, det var oerhört stressigt just under denna perioden då vi bytte datasystem. Jag var helt slutkörd vi denna tidpunkten.

För 3 månader sedan...Jobbade jag för fullt på mitt nya jobb - det var många kundbesök och annat trevligt för 3 månader sen

Igår...Var J-P & C här på överrasknings fika för att fira R. Även J kom ner när vi ropat till honom att vi hade tårta (han bor på andra sidan gatan).

Imorgon...Ska jag njuta av solen. Vet inte vad som händer, men nånting utomhus. Plus att det blir middag med J-P & C.

Om ett år...Jobbar jag förhoppningsvis kvar på mitt jobb jag har nu, är lika lycklig med R fortfarande och har vi tur kanske en ny lägenhet på gång då.

Och svaren idag ser ut så här.
För 5 år sedan...Tog jag examen efter 3 år på universitet, fick mitt första riktiga jobb och var ensam försörjare av vårt hushåll då Robert var arbetslös i några månader. 

För 3 år sedan...Sparade jag alla slantar som blev över till vår resa till USA. Jobbade hela sommaren för att sedan vara ledig när vi åkte på resan i september. Det mesta handlade om resan vid denna tiden för 3 år sedan.

För 1 år sedan...Var jag stressad på jobbet över att ta hand om leveranserna till Partille Cup och Gothia cup. Och det blev som jag befarade, de stressigaste veckorna i mitt liv. Men jag klarade det och gjorde mitt allra bästa för att de skulle få den bästa tänkbara servicen. Vi bestämde oss för att försöka skaffa barn.

För 3 månader sedan...Var jag höggravid och jobbade mina sista dagar på jobbet innan det var dags att gå på min föräldraledighet. Tungt och jobbigt med den stora magen, men så förväntansfull över vem som gömde sig därinne :-)

Igår...Var jag på Öppna förskolan med några av de underbara tjejerna i mammagruppen!

Imorgon...Ska vi nog köpa mobil på Jollyroom, jag vill även ha en glass (helst Triumf) och på kvällen ska vi till Roberts syster och hennes familj i Alingsås.

Om ett år...Har jag börjat jobba igen och Robert är hemma med Thea. Förhoppningsvis blir det en utlandsresa också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar