Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 27 juni 2011

Smörgåstårtan

Smörgåstårtan jag och mamma gjorde på min födelsedag blev mycket god. Tänkte att jag skulle skriva vad vi hade i den, kanske mest för min egen skull ifall jag vill göra den igen så jag har allt här :-) Himla enkel och dessutom billig då det inte blev så tokmånga ingredienser i den. Första lagret bestod av leverpastej och hackad smörgåsgurka. Man kan ju lika gärna köpa leverpastej med gurka i men vi tycker det blir godare med stora bitar. Anda lagret bestod av philadephia och hackad rökt skinka, vilket var en riktigt god röra. Sedan "klädde vi in" tårtan med creme fraiche och majonnäs då det kan bli lite sliskigt med bara majo. Sen är det ju bara att pynta med det man gillar. För oss var det ägg, ost, skinka, räkor och diverse grönsaker. Yum! Blir nog att göra om denna goda tårta en gång till innan sommaren är slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar