Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 29 juni 2011

Picknick i det gröna

Åh, vad jag njuter av föräldraledigheten just nu. It's just wonderful! Idag packade jag och Carro ihop filt, kaffe och fika (jag stod bara för filten så jag tackar så mycket för god smörgås och underbara kärleksmums!) och gav oss iväg för att ha en liten picknick vid Tolsereds 4H Gård. Tyvärr var gården stängd över sommaren för lägerverksamhet så vi hittade en plätt gräs i skuggan av träden och fikade där istället. Fialotta passade på att kissa lite på filten då jag bytte blöjan precis vid fel tillfälle, men efter det fick hon ligga utan en stund eftersom hon redan kissat och gissa vem som stormtrivdes :-) Överlycklig att få ligga utan blöja när vinden fläktade lite! Carro är ju så duktig på att fota så hon tog massor av fina bilder på Thea. Några på oss båda som jag fick se såg riktigt mysiga ut! Min fina lilla tös! 
  Jisses vad varmt det är! Katterna ligger utslagna i skuggan på balkongen, lillfis har bara body på sig och mitt linne och kjol känns som för mycket kläder. Tänker verkligen passa på att njuta av detta nu, man vet aldrig hur länge det tänker hålla i sig.

5 kommentarer:

  1. Känner mig galet avundsjuk!
    Låter som du ahr det toppen..

    Här i Malmö börjar rutinerna infinna sig, skönt men längtar efter semester och nya utmaningar.

    På fredag hämtar vi en valp.. :DD

    KRAM
    T

    SvaraRadera
  2. Va??? Valp! Va roligt! Jag skulle kunna ställa tusen frågor men det är nästan bättre att maila. Försöker slänga iväg ett mail ikväll lr imorn! Måste ju få veta met om detta. KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  3. Idag var en riktigt skön dag (minus min förkylning och att jag inte kunde gosa och pussa på lilla Thea)! Så himla roligt att vi är hemma samtidigt! Att vi nu har kryp avstånd till varann gör ju inte det hela sämre precis :).

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Hon är så himla söt eran lilla goding!
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Carro: Håller med! Det blev verkligen bra tajmat, för att vara hemma med en liten kan nog vara ganska ensamt om man inte kommer ut och umgås. Och som du säger, att vi knappt behöver gå utanför dörren för att umgås gör ju saken himla mycket bättre!

    Nina: Tack! Ja, hon är verkligen en liten godbit!

    SvaraRadera