Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 3 juni 2011

Babyvakt

I en lägenhet på 63 kvadrat kan det anses aningen onödigt med en babyvakt. Men jag är så nöjd att vi köpte den. Just nu sover Thea i stora sängen i sovrummet. Själv sitter jag på balkongen med datorn i knät. Även ut hit hade jag ju såklart hört henne om hon börjat tjoa och varit ledsen men det är gott att ha den. Den har inget andningslarm eller så, men mikrofonen på basenheten är så bra att man ofta hör henne andas och det är rätt skönt. Jag känner mig själv och när hon sover själv nånstans springer jag dit var 5:e minut för att kolla men med babyvakten känner jag mig helt trygg när jag kan lyssna på henne därinne när jag vill. 

Idag blir det hemgjord pizza. Mycket länge sedan vi åt det och det ska bli riktigt gott. Det bästa med det är att man slänger på precis det man själv är sugen på. Idag blir det skinka, och ost såklart, salami, lök, minimajs och ananas. Yum! Tråkigt att det tar sån tid att jäsa deg m.m. Det finns ju färdiga kit att köpa med både pizzadeg och sås, men det är något speciellt med hemgjord pizzadeg. Den blir lite knaprigare och lite godare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar