Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 12 juni 2011

Vad hände?

Tycker det känns bättre och bättre i fogarna sen förlossningen och de senaste promenaderna har inte gett några men alls. Härligt tänkte jag, nu är kroppen ganska återställd. Men icke. Igår var vi hos Roberts syster och gick en långpromenad på ca 1½ timme. Absolut inte i speciellt snabbt takt, utan ett gott lugnt tempo. När vi skulle lägga oss var jag tvungen att ta en Ipren då det värkte i hela höftpartiet och i ljumskarna. Det gjorde så ont! Idag känns det lite bättre men ljumskarna gör ont även idag. Egentligen inte så konstigt, det är ju inte ens tio veckor sedan jag genomgick en förlossning men jag trodde verkligen det hade blivit bättre. Men men...

5 kommentarer:

  1. Jag känner fortfarande av foglossningen rejält men tycker att typ MBT-skor hjälper bra. De tränar ju dessutom småmusklerna runtom så att fogarna blir stabilare av det.

    SvaraRadera
  2. Låter inte så kul :(.
    Du kanske skall gå till en sjukgymnast om det inte blir bättre?
    Kan tipsa om fungera som ligger vid lilla bommen. De har några som specificerat sig på just sånna problem.
    Hoppas det blir bättre snart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Johanna: Okej, det låter ju som ett par bra skor. Jag ska försöka mig på några fler lite längre promenader så får vi se hur det går. Vet du förresten om vi har föräldralön från jobbet? Har fått det två månader i rad, men hörde från en vän att hon också hade det de två första månaderna bara. Är det så för oss med, eller är det något vi får hela tiden?

    SvaraRadera
  4. Carro: Ja, händer det inget så får det bli ett besök till en sjukgymnast. De vid Lilla Bommen låter ju bra, hör av mig om jag känner att jag måste gå dit! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Tror vi har lika många månader som vi varit anställda i år eller ngt sånt... Frågade lönekontoret och de pratade om hälften i förskott och hälften i efterskott, jag tror jag fått 5% i sex månader

    SvaraRadera