Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 16 juni 2011

Bildproblem

Hade planerat ett inlägg med bilder på mig och Robert som bebisar, men det strulade lite med bilderna så jag hoppas jag kan få ordning på det imorgon istället. 

Idag gjorde jag alltså ett nytt försök med efterkontrollen hos min barnmorska. Nu var hon där så det gick bättre! Allt såg bra ut, jättefina blodvärden och det jag behövde sy hade läkt väldigt fint tydligen. Thea var med såklart, så jag passade på att väga henne när jag ändå var där. Tyvärr hade hon bara gått upp 75 gram sen förra tisdagen så jag ringde hennes sköterska på BVC när jag kom hem. Eftersom hon mestadels är glad och mycket pigg så tyckte hon inte att vi skulle oroa oss men eftersom vi inte har tid igen förrän i juli tyckte hon att jag skulle gå dit nån onsdag innan när de har öppen mottagning och väga hos en av hennes kolleger (hon går på semester nu). Så det får bli en vända till. Trodde verkligen vi fått rätsida på vikten, men å andra sidan är ju vikten bara en siffra. Hon verkar ju må bra och är så glad oftast (dock inte ikväll) så förhoppningsvis är det inget att oroa sig över. Men det är så svårt att låta bli, man är ju mamma :-) 

Efter besöket så kom en av mammorna från föräldragruppen hit på en kaffe sen tog vi en kort promenad. Har fortfarande väldigt ont i bäckenet så jag får ta lite kortare promenader just nu. Trevligt med lite sällskap under dagen! Uppskattar det väldigt mycket!

1 kommentar:

  1. 75gram på nio dagar är inte så fel...

    Det varierade väldigt på Oskar, ibland var det bara 30g ibland 300g på ett par veckor. Det beror ju på om hur mycket de har i magen och så vidare. Var jättenojig när han gått upp dåligt men BVCmänniskan lugnade mig :-)

    SvaraRadera