Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 3 juni 2011

Glass i stora lass

Jag älskar sötsaker, det tänker jag inte hymla med. Glass t.ex. är något jag gillar skarpt. I mitt jobb får vi under vintern/våren ofta besök av våra glassleverantörer (Sia-glass brukar vara bäst på att hälsa på) för att höra om deras nyheter. Och varje år förundras jag över hur de kommer på de nya smakerna som kommer. Ett år hade Sia-glass riktigt konstiga smaker. Typ kokossorbet med citrongräs, bananglass med rödbeta. I år har det varit en hel del roliga nyheter, men de roligaste kommer från Triumf tycker jag. Delicatoboll, dammsugarglass, brownie, mintchoklad, äpple/kanel och hallon/saltlakrits. När vädret var bra för några veckor sedan gjorde vi ett besök på Triumfglass med grannarna på 39:an och då passade jag på att testa Delicatobollsglassen och hallon/saltlakrits. Riktigt goda båda två. Delicatobollsglassen hade bitar av delicatoboll i sig och hallonglassen var riktigt krämig med supergod saltlakritssås i. Det kommer nog bli en och annan kula till av dessa smaker under sommaren. Och dammsugarglass låter så knepigt att det nästa måste provas också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar