Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 22 juni 2011

Skruttan

Vår älskade skrutta har 38,3 graders feber. Ännu en kaskadspya på kvällskvisten. Slö, trött och ätit väldigt dåligt idag. Annars har hon emellanåt varit glad, inte riktigt lika pigg som vanligt men inte långt ifrån. Man visste ju att denna dagen skulle komma, när de blir sjuka för första gången men va jobbigt det är ändå. Hon hade pyttelite förhöjd temp igår (hon ligger i vanliga fall på 37,5 och igår hade hon 37,9) men jag märkte inget på henne idag så jag drog iväg till BVC och till Roberts föräldrar. Nu sitter jag och tänker på tusen saker jag kunde gjort för att förhindra detta, men vet innerst inne att barn blir sjuka utan att vi kan rå för det. Hoppas hon blir bättre imorgon. Då ska vi bara vara inne och mysa. Min fina älskling.

2 kommentarer:

  1. Stackars lilla gumman.
    Hoppas verkligen att hon redan mår bättre.

    Tipsade på FB i morse men kan skriva här med. Varannan typ Alvedon och varannan Ipren (suppar - lösningarna är så jobbiga att få i dom) så kan man ge ett "ständigt flöde" så slipper de vara utan febersänkande. Det hjälper verkligen enormt bra.

    Vår kirurg tipsade om apotekets vätskeersättning när lilleman blir sjuk och inte vill äta.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag såg det men hann inte svara. Hon spydde igen när jag försökte få i henne alvedon imorse. Har lösning hemma och ger med sprutor. Har ringt BVC igen eftersom hon nu kaskadspytt 3 gånger på två dagar (men vid två tillfällen har spyorna kommit när vi försökt ge alvedon). Vi får väl se vad de säger... Har fått i henne massor av mat nu i alla fall så det ser jag som ett bra tecken. Tack för tips.

    SvaraRadera