Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 10 december 2011

Valters dag

Efter 4 timmars sömn (snäckan var klarvaken mellan 01-04) ringde klockan 08.00. Dags att gå upp och klä sig för att åka med till församlingshemmet för att hjälpa Jukkis & Carro att fixa i ordning allt inför dopet. Vi dukade och garnerade smörgåstårtor och var ombytta och tillsnofsade lagom till 11.30. Under dopet höll jag i Valter och Robert tände ett ljus för honom. Han var glad hela ceremonin men gisses vad jobbigt det var att hålla honom. Han väger nästan lika mycket som Thea nu och mina armar var möra när det var klart. Men så himla fin han var! Efteråt bjöds det då på smörgåstårta och dopkaffe. Thea fick skogsbärs och yoghurtpuré, den får 10 poäng i betyg. Sen stannade jag och hjälpte till att städa och nu kan man väl säga att jag är rätt slut. Thea också, hon har sovit nonstop sen 20, hörde nyss att hon rörde lite på sig annars har vi inte hört ett knyst på hela kvällen. Lyckad dag, trots jobbig natt. Nu är jag slut som artist och tänker slänga mig i säng. Gonatt med er, hoppas ni haft en fin lördag!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att ni fått sova ut alla tre! Skulle bjuda hem er på Lusse-snurror om i var närmare! En liten rättelse: morfar var inte med i vinterkriget, då var han för ung. Däremot i fortsättningskriget, då var han 18 år!
    Han var med på Karelska näset, i slutstriderna.Trots det blev han 83 år! beundransvärt värre!

    SvaraRadera
  2. Jag kom på det där med fortsättningskriget efter att jag publicerat inlägget och glömde sedan ändra. Ska fixa, imorn eller nåt! Ja, kan inte annat än att beundra honom och det liv han levt!

    SvaraRadera
  3. Håller med! Och det liv han trots det han varit med om lyckades bygga upp åt oss med flytt till Sverige, utbildning till oss barn och ekonomisk trygghet för oss alla! Men han hade ju mormor vid sin sida! Det betydde mycket också!

    SvaraRadera