Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 9 december 2011

Lucka 2 - Berätta om staden du bor i

Göteborg. En fin stad. Julstaden Göteborg. Höstarna må vara regniga och blåsiga men ändå kan man inte låta bli att älska denna stad. De goa folket, de fina gatorna. En stor stad utan att vara gigantisk. Innerstan känns liksom överkomlig, samtidigt som det finns allt du vill ha plus lite till. Trots åtta år i staden är den ändå inte riktigt "min". Jag älskar den, och trivs som fisken i vattnet. Men jag kommer alltid att vara en Örebroare i Göteborg, hur många år jag än bor här, hur mycket min dialekt än ändras. På plussidan är att skulle tröjan du vill ha H&M vara slut finns det ungefär 10 butiker till att kolla i, och att caféer och butiker har öppet till typ 20 varje kväll. Man blir så bekväm med det så man kollar inte ens upp öppettider utan det ska bara vara öppet. På minussidan är tokgalen trafik och att det ofta tar så lång tid att ta sig nånstans. Saknar att hoppa upp på cykeln och trampa till stan på en kvart. Huspriser är också ett minus. 

Här har ni Poseidon som är på Spa just nu. Jo, det står faktiskt så på de stora skyltarna vid Götaplatsen. Schysst av dem att pusta upp honom lite tycker jag, men tycker väl att han kunde fått en lite större kille-karlsson av konstnären som gjorde honom. Bara en tanke. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar