Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 8 december 2011

Torsdag

Idag var jag och Thea på Öppna Förskolan med Katarina och Ines. Inte alls så många barn och föräldrar som det brukar vara - skönt! Det kom lite fler lagom till sångstunden men ändå helt lagom. Efter det tog jag bussen till Roberts föräldrar. De bjöd på fisksoppa och kaffe och mums mums. Länge sedan man åt det :-)

Vi åt även middag där, men tidigare än vanligt då vi klockan 18 skulle på luciafirande här på gatan med bostadsrättsföreningen. Perfekt tillfälle att träffa många grannar och presentera oss. Alla verkar jättegoa och trevliga! Sen la jag bebis, R åkte å tränade och jag satte mig i soffan. Tände ljus och kröp ner under en filt. Då vaknade bebis. Om och om igen. Nu har hon inte vaknat på kanske 15 min vilket nog är rekord. Hoppades på en lugn kväll eftersom R har julfest imorn och blir borta hela dan. Kände att jag ville sitta för mig själv lite, kolla på inspelat Ellen och sen lägga mig. Nu blev det motion istället och nu orkar jag inte mer så det blir att släcka ljusen och krypa till kojs.

Imorn är det Simmis, sen ska jag och grannarna på 39:an försöka slänga ihop några smörgåstårtor till Valters dop som är på lördag. På lördag är det då dop och på söndag kanske vi hinner packa upp en låda eller två? Den som lever får se...

2 kommentarer:

  1. Hoppas smörgåstårtorna blir goda, du är ju så bra på det! Skulle så gärna ha varit närmare, då hade jag hjälpt till! Hoppas det blir en bra dag imorgon!

    SvaraRadera
  2. Den var jättegod!! Måste ta receptet. Jag gjorde inte så mkt på tårtorna utan passade Valter lite istället!

    SvaraRadera