Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 19 december 2011

Lucka 19 - berätta om en vän som bor långt bort

Äsch, det har jag ju redan gjort i kalendern. Så vad ska jag skriva om nu då? Kanske ska skriva om min gamla grannen och vapendragare Sabina. Vi bodde grannar under några år när vi var små. Sen flyttade hon till stan men vi umgicks ändå ganska mycket. Under gymnasiet blev det inte lika ofta, men fika då och då lyckades vi ändå med. Ibland gick det månader mellan att vi träffades eller ens pratade. När jag flyttade till Göteborg blev ju saken inte lättare direkt. När jag väl var hemma var jag alltid upptagen och hann inte alltid träffa henne. Dessutom bodde hon i England under en (eller flera) period efter skolan. Men så helt plötsligt berättar hon att hon också ska flytta till Götet. Hejhopp, nu hade man helt plötsligt en till Örebroare i Göteborg och oj va roligt det känns. Nu träffas vi ganska regelbundet och hittar på diverse skojigheter. Roligare människa får man leta efter, garvar alltid i hennes sällskap, skönaste kommentarerna :-) Så detta blev ett inlägg om en vän som bodde långt bort men som nu bor nära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar