Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 15 december 2011

Lucka 15 - berätta om en av dina favoritböcker

En? Hur ska jag kunna välja det? Helt omöjligt ju! Det finns så många, men okej. Jag tar den första jag läste av Peter James. James skriver om kriminalaren Roy Grace, en karaktär jag gillar skarpt. Den första jag läste av honom var Levande Begravd. Ett gän killar ska ha en svensexa och brudgummen har inte direkt varit snäll i sina påhitt mot de andra killarna på deras svensexor. Därför bestämmer de sig för att vara riktigt jävliga tillbaka. De begraver honom levande mitt ute i skogen med syre som räcker ex antal timmar och en walkie talkie. Sen sticker de ifrån honom några timmar för att han ska få våndas lite. Problemet är bara att på väg från skogen krockar de med bilen och alla utom en dör. Den enda överlevande ligger i koma och ingen annan vet om att det ligger en kille levande begravd i skogen. Se till att kunna sträcka på benen när du läser denna. Oväntade vändningar och riktigt spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar