Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 14 december 2011

Onsdag

Inatt sov prinsessan otroligt bra, så bra att R försov sig till klockan 08. Thea vaknade 08.30 och vi gick upp och tog det lugnt, lekte, åt frukost. Strax efter 11 träffade vi Inge och Sebastian för en spontan promenad. Tog en vända och sedan kikade vi in hos oss en snabbis så Inge kunde se hur vi fått det. Sebastian var fortfarande lite fökyld så de stannade en liten stund men hoppas vi kan ta en längre fika när barnen är friska! Skönt att kunna promenera utan att det spöregnar! När Inge gått fick Thea en babysmörgås med smör och leverpastej. Hon verkade tycka det var gott men satte i halsen och spydde lite och då blev jag skraj och vågade inte mata mer med smörgås. Till lunch fick hon burkmat som jag redan öppnat och åt jättebra, katrinplommon till efterrätt. Vid tre somnade hon och jag julpyntade det sista med tomtar och min fina ängel. När hon vaknade strax innan 17 testade jag att göra äggröra till henne. Verkade även där som smaken gick hem men konsistensen verkar inte tilltala henne riktigt. Dock ska jag testa detta igen för jag tror hon kommer gilla det när hon vant sig vid konsistensen. Ikväll ska jag inte göra många knop, titta på Berg flyttar in, duscha och lägga mig och läsa. Imorn blir det hem till Rs föräldrar. Torsdag, min favvodag :-) Där ska jag och R baka mjuk pepparkaka som han ska ta med sig till jobbet eftersom det är hans tur att fixa fredagsfika. Tror jag ska baka en att ha hemma också, älskar mjuk pepparkaka!

Här får ni dagens bild. Thea och Zorro tittar ut på Cesar som tar sig en tur ute på altan. 

2 kommentarer:

  1. Smörgås är lilleman inte det minsta förtjust i och leverpastej är enligt honom bland det äckligaste som går att äta. Det är lite läskigt när de sätter i halsen

    Hur är det förresten med hennes mage?

    Här undviker vi ris, bananer som inte är ordentligt bruna, äpplen, mjölkprodukter som inte är syrade och lite annat eftersom det är stoppande för busen

    SvaraRadera
  2. Härlig bild, haha

    Kram

    SvaraRadera