Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 7 december 2011

En sån dag

Inte många rätt idag alltså... På förmiddagen var det gnällig bebis, skötbord som ännu inte är på plats, katt som skrek konstant för att han ville gå ut. Bebis blev i alla fall gladare när vi gick till affären. Jag hade inget kaffe hemma och Carro & Valter följde med. Thea somnade på väg hem och sov en lång stund på altanen så jag hann äta lunch. Det var i alla fall ett rätt denna dag. Sedan började det gå utför. När Thea vaknade var hon inte på bra humör. Försökte mata med vanlig mat men hon var mest skitsur hela tiden så jag gav upp och gav henne flaskan istället. Så här fortsatte hon större delen av eftermiddagen. Skrek högt av ilska varje gång hon tappade en leksak och jag inte gav henne den på direkten och när vi lekte i soffan började hon helt plötsligt bara storgråta utan att jag fattade nåt. Mitt i allt detta skulle jag slänga skräp och upptäckte att hela sopskåpet var fyllt med vatten. Vi installerade ju diskmaskinen häromdagen och det läckte tydligen. Fick provisoriskt lägga ut handdukar medan jag la sura bebin som somnade direkt. Efter det var det bara att börja torka vatten. Satte mig i soffan och pustade ut en stund och kom på att jag borde börja med maten. Inser att jag inte tinat kotletterna som vi ska äta till middag. Slänger ner dem i ett vattenbad (i badrummet, hittar inte ploppen till köksvasken) och skalar potatis och gör sallad så länge. Skulle precis slänga in kotletterna i ugnen när jag inser att vi inte har huvudingrediensen till rätten - sambal oelek. Vid detta laget har T sovit 1 och 45 minuter och vaknar lägligt nog så jag slänger ner henne i bärselen och springer över till 39:an och lånar av dem. Tack för det! Tillslut kommer R hem, maten blir klar och när man är mätt och belåten känns allt mycket bättre. Nu har både han och jag tagit varsitt bad i nya badkaret och nattat barnet. Nu myser vi med julmys som jag köpte idag (julmust, clementiner, julskum, julskum med choklad & pepparkakor) och ska försöka se Baksmällan 2. Hänger på Snäckan om det blir så eller ej... Hoppas ni har haft en bättre dag och en trevlig kväll till er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar