Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 13 december 2011

Pluggar

Ska verkligen ta tag i den här med Theas mat. Just nu får hon diverse sorters burkmat men min ambition är ju att göra egen mat till henne. Har nu läst på lite om hur menyn kan se ut för en 8-månaders och den är ju rätt olik från hur Theas meny ser ut. Hon äter ju inte så mycket åt gången och det gör att jag är lite rädd för att släppa flaskan. Men ska verkligen försöka nu, laga egen mat och frysa in, inte ge flaskan direkt efter en måltid vanlig mat bara för att hon inte ätit en hel burk m.m. Så nu pluggar jag på lite. En superbra bok jag fick av mamma och pappa på namnkalaset, ett häfte från BVC och en barnmatsbok som Semper skickat hem. Den från Semper var ingen höjdare men de andra innehöll mkt bra grejer!

4 kommentarer:

  1. Ska dom äta en hel burk per gång? Oskar får i sig en halv och ett par matskedar dessert.

    Jag var lite nervös för det här med med barnmat men upptäckte att det var väldigt mycket enklare än jag trodde. Jag gör helt enkelt samma som till oss men tar undan innan jag har i salt/buljong och har i smör/rapsolja och mixar (behövs inte så mycket längre, det beror på kött och fågelbitar om de är mjuka och små nog)

    SvaraRadera
  2. Nej, tror säkert inte de ska äta en hel burk. Har bara jämfört med de i min mammagrupp i samma ålder och de äter ungefär en hel burk per måltid, men det är väl så olika kan jag tänka mig.

    Ja, det är nåt sånt jag tänkt göra också. Får hoppas jag kommer igång och fortsätter med det bara :-)

    SvaraRadera
  3. Tror det kommer gå jättebra :-)

    Har aldrig ens reflekterat över hur mycket han äter jämfört med andra barn så länge han verkar mätt och nöjd och inte magrar oroväckande

    SvaraRadera
  4. Nä, det ska man nog inte göra heller. i början frågade jag lite eftersom hon bara åt några få skedar och det kändes som jag ville ha en måttstock på hur mkt hon behövde äta om jag skulle ersätta flaskan. Alla svarade en hel burk så det fastnade väl lite att det skulle vara så... Men det blir nog bra tillslut, det här.

    SvaraRadera