Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 9 december 2011

Storm

Fasiken vilket väder. Känns som stormarna bara avlöser varandra just nu. Idag skulle vi gått på Simmis, men Thea har ju fått TBC-sprutan för några månader sen och nu har det blivit ett sår. Såg ut som det skulle till att börja vara så jag bestämde mig för att ta det säkra före det osäkra och stanna hemma (man får inte bada om såret varar), och mycket riktigt blev det så. Vi åkte istället bussen till affären, handlade lite gott till kvällen och skyndade oss hem igen. Denna dag skulle man inte gått utanför dörren egentligen, men vad gör man inte för en påse lösgodis? :-) 

Under eftermiddagen kom grannarna på 39:an för att göra smörgåstårtorna till dopet imorgon. Jag såg efter två barn en stund, och det gick finemang. Tur att inte Valter rör sig lika mycket som Thea än, för då hade det blivit jobbigt. Imorgon är det då dopet, ska bli spännande. Jag och R är faddrar så jag ska hålla Valter. Robert ska antingen hälla vatten i dopfuntet eller tända ett ljus. Får se vad han väljer! För övrigt är han på julfest ikväll, får hoppas att han har trevligt. Själv ska jag nog lägga mig ganska snart, stor dag imorn och bäst att försöka få så mycket sömn som möjligt. Men först lite mer bloggläsning!

2 kommentarer:

  1. Visst är den fin? Perfekt mössa i vagnen då den alltid sitter på plats. Fick av farmor som jag tror köpt den på Lindex.

    SvaraRadera