Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 14 mars 2013

Veckomeny

Äntligen tog vi tag i veckomenyn en torsdag istället för lördag. Ska bli så skönt att ha all mat hemma redan imorgon så man slipper tänka på det under helgen. Nöjd med maträtterna denna vecka får jag säga.

Fredag: Lövbiffsroullader med smaksatt philadelphia & ugnsrotfrukter
Lördag: Tacos (att man kan bli så sugen på detta trots att vi äter det rätt ofta...)
Söndag: Kycklingspett med tzatsiki (ris till T)
Måndag: Köttfärsfyllda paprikor
Tisdag: Ugnsbakad falukorv (potatismos till T)
Onsdag: Äter vi hos Rs föräldrar
Torsdag: Vitkålssoppa (ett av mina absoluta favoritrecept ur Dukan samlingen)

Vad äter ni som vardagsmat? Det är mycket man ska tänka på. Nyttigt, snabblagat, inte alltför dyrt, varierat, passar alla... m.m. Ett evigt plock med detta helt enkelt.
Något jag verkligen saknar i matväg förutom bröd så är det min stora svaghet, pannkakor... Jisses vad jag älskar det. Ugnspannkaka, fläskpannkaka, tunnpannkaka, amerikanska pannkakor. Skulle kunna mörda för det ibland :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar