Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 17 mars 2013

I ett nötskal

Ni som läser som känner min bättre hälft kommer nog ana hur detta inlägg kommer sluta.

Igår gick vår Blu-ray spelare sönder. Sen vi köpte den har R grämt sig över att vi inte köpte en bättre. Han är inte en person kom köper något halvdant. Ska det va så ska det vara riktiga grejer! Han kan teknik dessutom och jag är uppenbarligen en ganska lätt(lurad)övertalad person, har jag märkt på senare år (efter införandet av gemensam ekonomi). Hur som helst. Året 2009 köpte vi den och jag är ändå nöjd att den höll i 4 år med tanke på att vi inte gav speciellt mycket för den. Men R såg bitter ut idag och konstaterade (nästan lite stolt) att han har haft rätt i alla år. Man ska inte tumma på kvalitet när det gäller teknik. Jaja, faktum är ju att den var helt död och en dvd-spelare kan vi inte vara utan. Thea tittar mycket och vi får ju filmer genom Lovefilm varje vecka. Jag kikade på några modeller som fanns nu och vi kom överens om 2 st vi var intresserade av. Jag lät honom göra det avgörande köpet, valet mellan modellerna vi bestämt. Spännande va? Vilken ska han välja? Jo förstår ni, han kom hem med... Ett PlayStation3! Detta är min sambo i ett nötskal. Visst, det är tydligen en bra Blu-ray, som får nyaste uppdateringarna och jadajadajada, och visst, han ringde faktiskt innan han gick till kassan för att kolla så det var ok, och visst, den var bara 300:- dyrare än det vi sagt som max. Men ändå. En klassisk Robert. Att han dessutom tagit min bror till hjälp för att fatta detta beslut förvånar mig inte det minsta. Detta stirrar han på just nu: ("ETT spel måste man ju ha till den...")

2 kommentarer:

  1. Hahaha, en sån härlig lillebror jag har! Får kanske provspela på den när jag kommer? Kram L8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han underbar! :-) fick mig ett gott skratt igår! Självklart får du det! Ser fram emot när du hälsar på! Kram

      Radera