Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 18 mars 2013

Det ramlade över mig

Kalaset tar mer och mer sin form. Många har svarat och jag tror det blir en fin skara, trots saknaden av mormor & morfar (vi firar tillsammans en annan dag!). Jag har ju funderat en del på vad för slags småkaka jag ska göra och var inne på nåt enkelt typ, bondkakor eller något mer mäktigt som chocolate chip cookies. Men så ramlade det perfekta receptet över mig när jag i helgen läste Mama. Smultronkakor! Jag som älskar smultron. De ser ofantligt goda ut på bilden, hoppas bara jag lyckas lika bra med dem :-) (Utseendet är jag mycket skeptiskt till att jag skulle lyckas få till så fint, men smaken!) Nu återstår bara frågan om man ska köpa smultron essens på nätet eller reducera ner smultronsaft, vilket man kunde göra enligt receptet. Men kan man hitta ren smultronsaft i affären? Är det inte alltid någon annan smak med också?

I övrigt har vabbandet fortsatt. R fick äran idag, min tur igen imorgon. Hon har inte feber längre men ack så snuvig och har en hosta som inte är att leka med. Stackars, stackars barn :-( Är dock evinnerligt glad över att vi investerade i en dagbädd i gästrummet. Bara en får plats bredvid henne i vår säng och det är skönt att få varannan natt med ostörd sömn. Imorgon hoppas jag på en pigg och glad tös, mycket pusslande & en sväng utomhus om vädret tillåter. God natt på er, fina vänner därute! <3

6 kommentarer:

  1. finns smultronpuré på jobbet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du rätt i! Kan göra smultronsorbet på resten :-)

      Radera
  2. Stackars barn!! Hoppas hon kryar på sig snart!

    Och såklart du ska ha chocolate chips! Sååå gott :) Jag har världens bästa recept!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Håller tummarna jag med!

      Ja, det är en storfavorit :-) Recept mottages gärna, de kakorna kan man inte ha för många recept av!!

      Radera
  3. Värmländska älglortar är ju fantastiskt goda!
    Kram du vet nog vem.......

    SvaraRadera