Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 12 mars 2013

Nu behöver jag er hjälp!

Allright! Det är inte speciellt långt kvar tills lilla Fialotta blir 2 år! Det ska ju såklart firas med pompa & ståt. Eller i alla fall med kalas och tårta. Håller på att fila på detaljerna, men jag tror det är lättast att kalaset får börja kl 14. Då kan folk äta lunch hemma, eftersom vi "bara" bjuder på kaffe, kakor & tårta, ingen mat. Nu till det viktiga - tårtan :-) Jag har bestämt mig för att köra på samma tema som förra året, nämligen fluff. Den gången hade jag ett lager dumlefluff och ett lager hallonmousse. (Fluff är alltså en fyllning man gör genom att smälta choklad/gelehallon/vad du vill i grädde och låter stå i kylen över natten för att sedan vispa upp dagen efter till en tjockare kräm) Denna gången tror jag det får bli två lager fluff. Ett med någon slags choklad och ett med lite mer "godissmak" kanske. Har några olika förslag som jag velar mellan och vill gärna ha er åsikt!

Chokladlager:
* Geisha
* Dumle
* Mjölkchoklad

Godisfluff:
* Ahlgrens bilar
* Gelehallon
* Skumbanan

Vad tror ni? Vilka passar ihop? Mjölkchoklad/skumbanan kanske? Eller Geisha & gelehallon? Hmm, det känns jättesvårt! Kommer troligtvis göra ljusa bottnar och spackla tårtan med grädde. Dekorera med nonstop & silverkulor kanske. Ja, lämna mig ALLA tips ni har! Sen ska det även göras kakor också... Och hur ska jag lyckas välja det då?! :-) Här kommer en gammal bild på en av Theas 1-års tårtor!



4 kommentarer:

  1. Fluff är perfekt fyllning. Inte testat att göra med annat godis än kola och choklad. Gelehallon låter ju gott och kanske lakritsdumle i andra lagret?! Jag älskar ju lakrits!!!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, lakritsdumle har jag inte ens tänkt på! Älskar också lakrits så det förslaget seglade just upp i topp! Tack Sofie!!! :-)

      Radera
  2. Ååååh vad GOTT! Det måste jag testa! Andrew tycker inte om frosting, inte jag heller för den delen, så detta är ju perfekt!
    Mmm!
    Jag skulle göra mjölkchoklad & Ahlgrens :)Åh! Svensk mjölkchoklad!! Mmmmm!

    Såklart fiabus ska firas med pompa & ståt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen en god fyllning (eller att klä tårtan med om man vill). Säljer Ikea svenska choklad? Vet att de hade marabou ett tag men nu har de bytt ut den mot annat, i alla fall i Sverige. Jag hade nog saknat ihjäl mig efter marabou om jag bodde utomlands :-)

      Radera