Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 7 mars 2013

Världens coolaste jobb (ibland)

Nånting jag gillar med mitt jobb är hur mycket jag ständigt lär mig. Efter 5 år känns det som kunskapsbanken växt sig stor samtidigt som jag lär mig nytt hela tiden också. Denna veckan kom en av våra köttleverantörer med en gris som de styckade. Det är imponerande hur snabba de är, och vad mycket man lär sig av att bara titta på någon så skicklig. Vi fick ställa alla frågor vi hade och när han styckat klart fick vi dela på allt det fina köttet. Jag lyckades sno åt mig fläskfilé & fläskytter. Det blir fint då vi får gäster i helgen, tror det får bli helstekt kött med goda grönsaker & potatis!

Nu har jag packat väskan inför partajet imorgon. Tvättade håret ikväll, fönade & plattade för att bara kunna bättra på det imorgon på hotellet (jag kommer inte hinna platta imorn då jag ska lämna T). Men va skumt det känns att göra i ordning håret för att gå å lägga sig sen, haha! Tyckte frisyren blev bra när jag fixade själv. Gillar inte när man inte kan få till det så som frisören och aldrig riktigt tycker frisyren blir sig lik igen men idag gick det okej! Riktigt pepp för storfest imorgon. Tyckte jag hörde rykten om att det är 420 pers anmälda, skitkul!!


2 kommentarer:

  1. Vad roligt!! Ha så himla kul nu vännen! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Jenny <3 Hade verkligen jättekul! Skönt med egentid!

      Radera