Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 15 augusti 2012

Varmt!

Pust, va varmt det varit idag! Kontoret har kokat och cykelturen hem var lite av en pärs. Men det gick! Just nu lyssnar jag på fortsättningen på Vecka 36 som jag skrev om tidigare, Istället för dig heter den. Helt okej lyssning det med, men som första boken är den rätt förutsägbar. Dock kom det nyss en lite oväntad vändning och det är ju alltid positivt. 

Måste bara höra mig för om någon läser har något bra tips. Jag försöker ju röra på mig varje dag, och när jag gör det svettas jag mycket. Speciellt i tinningarna och nacken, håret blir genomblött en bit upp i nacken och runt öronen. Men jag gillar inte att tvätta håret varje dag. Helst tvättar jag bara 2-3ggr i veckan. Igår testade jag att skölja av håret bara på de ställen där jag var som mest svettig och resultatet blev okej men det känns ändå som att håret kommer slitas väldigt mycket. Om ni har några tips får ni gärna komma med dem! (Kan tilläggas att jag just nu inte har massor av pengar att lägga på dyra produkter så budget alternativ är väldigt välkommet!) 

Nu ska jag titta på film, tror den hette Something Borrowed. Vi får väl se vad den bjuder på!

4 kommentarer:

  1. Om du bara vill fräscha upp håret kan du använda torrschampo. Jag använder en från Lee Standford som kostar typ 70 kr. Är en rosa flaska. Finns en som är till brunt hår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, Linda! Det ska jag testa. Verkligen överkomligt pris också!

      Radera
  2. Jag har samma problem med svett & har inte hittat en lösning så jag ska hålla utkik här bland dina kommentarer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte kul att behöva shamponera vareviga dag. Känns bättre med bara några få gånger i veckan.

      Radera