Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 27 augusti 2012

Måndag

Idag har det såklart varit inskolning på schemat. Jag och Thea tog cykeln ner (det går snabbare än bil, i alla fall dit). Idag skulle de testa att ta med barnen ut på gården och vi föräldrar skulle sitta kvar inne om det gick. Om något barn blev ledset skulle de säga till oss så fick vi gå med ut. Thea började storgråta redan i kapprummet, ungefär 1 min efter att hon lämnat rummet där jag satt. Så jag fick följa med ut (flera andra föräldrar med, som en liten tröst för mig). Väl ute hade hon mycket att göra. Men såg sig ofta om efter mig ändå. Kändes lite jobbigt ute då T flera gånger var på andra sidan gården och ingen pedagog hade minsta koll på henne. Jag försökte ändå sitta kvar på en bänk men tog sällan blicken ifrån henne och fick rycka in när hon började klättra i en hög trappa upp till en rutshkana. Efter ett tag kom en pedagog och tog med henne till sandlådan och det gillade hon :-) Ja, uppochner kan man väl säga om inskolningen idag. Imorn ska jag lämna henne och gå till personalrummet och greja med en låda till henne i ca 30 min och jag hoppas hoppas hoppas det går bra. Håll tummarna.

Bild från förra veckan när R skolade ni. Ganska stor väst, den stannar inte kvar uppe på axlarna...

2 kommentarer:

  1. Fy det måste vara jätte jobbigt och sitta och se på när man märker vad som håller på att hända och ingen annan ser! Ser inte fram emot inskolningen..
    Hoppas det går bra imorgon!
    Skall för övrigt få en guidad privat visning av Camilla där imorgon em :).

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite jobbigt :( Men jag tror att det blev så för att de visste att jag var med där ute. Då hade de fokus på de andra barnen som var ute utan sina föräldrar tror jag. En annan tjej som hade sin pappa med sig ut gick också mycket själv så det hade säkert varit helt annorlunda om hon var där utan mig.

      Tack, hoppas det jag med! Va roligt, hoppas det kommer kännas bra :-) Kram kram

      Radera