Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 4 augusti 2012

Lövbiff & avokado i tortillas

Igår testade vi en ny rätt med lite fredagskänsla över. Hittade den på Viktklubb och den mättade riktigt bra måste jag säga! Här kommer den:

Tomatsalsa:
4 tomater i fina tärningar
1 finhackad gul lök
1 röd chilifrukt
Salt & peppar
Saften av en pressad lime
(I originalreceptet stod det även färsk koriander men eftersom jag avskyr koriander hoppade jag den)

400 gr lövbiff
8 st tortillas
Diverse kryddor man själv gillar
2 st avokado i bitar
Några msk creme fraiche (minifraiche enligt receptet)

Hacka tomat, lök & chilifrukt. Smaka av med salt, peppar & limen.
Strimla lövbiff (rekommenderar att strimla fint så blir det lättare att äta) och stek i lite smör. Jag ville ha smak på den och kryddade rejält med peppar, chilipulver & paprikapulver. Tärna avokadon. Lägg sedan upp salsa, lövbiff, avokado & creme fraiche i ett tortillabröd och rulla ihop. Supergott! Att det både är kött och avokado i ger det en bra mättnadskänsla och både jag & R var nöjda efter 2 st. Totalt har rätten 560 kcal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar