Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 4 augusti 2012

Fontin

Idag blev det ett besök i Fontin i Kungälv för första gången. Hört från många att det är riktigt trevligt att promenera där men aldrig varit där. Och det var väldigt trevligt! Vi, och Jukkis & Valter tog oss en tur dit (Carro är och roar sig på annat håll så ni inte tror att vi mobbar henne) för en liten promenad. Det går ju inte så fort när lilla damen ska gå själv så det blev ingen lång sträcka men det tog sin lilla tid ändå :-) Dessutom fick hon göra dagens roligaste grej, köra Valter i vagnen. Herregud, va kul det var!! Mysig liten sjö, mycket bra motionsslingor, fullt med bra picknick-ställen. Om det blir fint väder under min kommande ledighet känns det givet att packa ner lite pannkakor i väskan och dra dit igen! Efter vår promenad åkte vi till Ikea för att äta lunch, så lätt å smidigt när man har barn. Thea krubbade återigen i sig hela barnportionen med pasta & köttfärssås med stor aptit. Hemma igen somnade hon på stört och jag gav mig ut på min promenad. Ljudbok i öronen och högt tempo i benen! Så gott! 

Till middagen bjöd vi in Jukkis & Valter på grillat, det blev nötfärsbiffar (eller hamburgare var det nog snarare) som jag skrev om i tidigare inlägget. Trevligt, och kul för barnen att leka. Valter är på väg att börja gå så det blev mycket övningsgå och glada hejarop. Inte långt borta nu, så roligt när de lär sig de här stora sakerna i livet! 

 

2 kommentarer:

  1. Ser underbart ut! Kul att att Thea kan köra Valter, hon ser ut att trivas med det! Jag längtar så efter er alla sex, vi får se till att träffas snart! PS. Så brun Thea-Lisa ser ut på bilden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja hon tyckte det var kul. En gång släppte Jukkis så fick hon köra helt själv, men det gick sådär :-) Ja, vi längtar med! Om ni kommer ner snart kan vi ta oss en sväng i Fontin med matsäck och varm dryck! Ja, hon är brun lilla fisungen!

      Radera