Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 25 augusti 2012

Sorry

Verkligen uruselt uppdaterande från min sida denna veckan. Den har liksom bara försvunnit iväg mellan jobb, inskolning och annat skoj. 

Idag har vi varit i Tollered hos Anette, Roberts syster. Vi fikade på en jättegod äppelkaka som Anette bakat (japp, jag smakade en liten bit. Kändes ohyffsat att säga nej när hon gått upp tidigt och bakat). Vi satt å pratade och provade kläder på Thea som A sytt. Hon håller på att sy en grön regnoverall till henne nu. Den kommer bli så fin, färgerna hon valt var verkligen superfina. Ska bli jättespännande att se resultatet, och en regnoverall behövs ju verkligen. Efter en stund kom Rs andra syster Myggan med familj (del av den i alla fall) och då blev det ännu mer tjöt och kaffe :-) Framåt eftermiddagen blev det middag hos Rs föräldrar och där anslöt även Carro & Valter. Vi åt en underbart god laxmiddag. Nu har jag duschat och betalat räkningar, inte roligt men ändå skönt när räkningarna är avbockade och klara. 

Nu ska jag sätta mig och fila på en lista på vad som behövs köpas på Ullared. Japp, det får bli en vända dit. Regnställ och mycket annat behövs inför förskolan och då kan man ju alltid försöka hitta det där. Även annat som potta, nappar, lite kläder till mig & R och förbrukningsvaror ska inhandlas. Det roligaste är att R är mer pepp och sugen än jag (och jag är jättesugen!!). Tänk om du kunde följt med oss, pappa. Du hade gillat Gekås :-) 

 

2 kommentarer:

  1. Går det att sy regnoveraller? Hur gör man för att sömmarna ska bli vattentäta?

    Jag vet att det är idiotfrågor, men jag har nollkoll på syfrågor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte den blekaste faktiskt :-) Hon provade en overall i tyg som hon sytt som skulle vara innefodret och det gjorde hon för att hon inte kunde ändra om något blev fel med det vattentäta tyget. Fick för mig att hon pratade om något lim också men jag minns inte riktigt :-)

      Radera