Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 30 augusti 2012

Torsdag

Ja, nu är man inne på andra inskolningsveckan och allvaret kommer närmre och närmre. I tisdags lämnade jag henne första gången. Hon var jätteledsen när jag gick. Jag satt i personalrummet och peppade upp mig att hon redan hunnit bli glad igen men efter 20 min fick de hämta mig. Hon hade varit ledsen hela tiden jag var borta i princip, så tillslut var det ingen idé att kämpa mer med det. Jag tyckte det var skitjobbigt, man vill ju bara att allt ska gå lätt och smidigt. Hela den dagen var hon otroligt mammig och när Robert skulle bada henne på kvällen gallskrek hon i 10 minuter innan hon lugnade sig. Igår var det Roberts tur att lämna och det gick mycket bättre. Han var ifrån henne i ungefär 1 & 10 min och det hade gått bra. Ledsen av och till men ändå så att det gick att distrahera henne och göra henne nöjd mellan varven. Nu har hon såklart åkt på snuva. Dagissjukdomarna börjar direkt. Känner redan nu vilken fantastisk höst detta kommer bli... :-) Hon och R åkte ner till förskolan ändå och de har inte kommit tillbaka än så de har nog blivit insläppta. Får hoppas det går bra idag med. Imorgon ska hon vara där 9-14 (om hon inte blir sämre då såklart). 

Under tiden man lämnar barnen ska man knåpa ihop en liten låda till dem med kort på föräldrar/mor & farföräldrar och andra nära och kära. R började då med denna igår men det enda han lyckades med var att klistra ett blått papper på en sida av den, sen tappade han inspirationen. Jag gjorde klart den hemma igår och blev riktigt nöjd (den ska såklart lamineras också, vilket inte är gjort än). Råkade av en slump hitta ett fint mönster i en Polarn o Pyret-reklam från ViFöräldrar som fick pryda kanterna. Här är resultatet:

 

2 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Vilken ära att få vara med! Hoppas verkligen att ni kan slutfölja inskolningen och att hon håller sig frisk! Kram på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst blev den fin! Klar ni har en given plats. Hon var så stolt när hon gick med den i handen på väg till förskolan igår. Lilla snäcka! Hoppas ni kommer å hälsar på snart, vi längtar efter er!

      Radera