Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 20 augusti 2012

Uppochnervända dagen

Denna måndag gick inte riktigt som jag tänkt mig. Fick en stund efter kl 10 ett sms från Cornelia från min föräldragrupp. Hon skolar in sin dotter på samma avdelning som Thea ska börja och skrev att pedagogerna pratat om att Thea saknades idag. Efter lite ringande och smsade fram och tillbaka kom jag fram till att det var så, hon skulle börja idag. Vi sökte från den 27:e augusti och i alla våra papper står detta datum. Men det börjar ingen inskolning nästa veckan utan det är bara nu. Nånstans har kommunikationen brustit, antingen har jag och R båda två slagit dövörat till och missat när pedagogerna sagt detta på infomötet (inte så likt nån av oss att göra det, men nångång ska väl vara den första) eller så har det gått fel nån annanstans. När vi kom hem och tittade i pappren vi fått från förskolan står det dessutom att inskolningen börjar 09.15, men pedagogen sa i telefon till mig att det börjar klockan 10 imorgon. Känns väldigt konstigt att så mycket information blivit fel men men... Så nu blir det lite andra planer. Jag skulle ju vara ledig 2 veckor för detta men jag kan ju inte vara föräldraledig när T är på förskolan. Jag och min chef löste i alla fall så att jag är ledig imorgon och börjar efter lunch på onsdag så jag kan vara med de två första dagarna. Sen får R ta torsdag & fredag själv och sedan är jag ledig nästa vecka. Att jag dessutom inte gått ner mer än knappa halv kilot denna veckan gör att jag inte var på toppenhumör när jag kom hem idag. Men nu känns det lite bättre, ska bli spännande att sätta igång imorn även om det kom lite plötsligt. Så kan det gå... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar