Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 21 augusti 2012

Tisdag

Idag blev det då inskolning på schemat och det gick bra. Första dagarna är ju inte så blodiga. Vi skulle sitta kvar i ett rum och Thea fick gå runt som hon ville i lokalerna. Pedagogerna verkar så himla bra och jag tror det här blir finfint! När vi kom dit hittade hon ett rum hon gillade och var där säkert 10-15 min innan hon kom och kollade efter mig och Robert. Hon var runt lite överallt och kom då och då till oss men bara för en kort stund sen hade hon annat att göra :-) Roligt att kunna vara med imorgon också, sen får jag paus tills nästa vecka. 

I övrigt idag så tog vi det ganska lugnt hela dagen. Åkte för att köpa cykelolja (min cykel låter inte roligt) och kom på att vi nog även skulle införskaffa en till hållare till Theas cykelsits så vi enkelt kan flytta den mellan våra cyklar. Den har suttit på min cykel och imorgon tänkte vi cykla till förskolan igen men efter det cyklar jag nog direkt till jobbet. Men nu har alltså R en hållare även på sin cykel så imorgon får hon cykla med pappa istället. Riktigt smidigt att den är så enkel att flytta. Vi visste inte ens om det innan vi köpte den, inget vi funderade så mycket på men nu när funktionen finns är det grymt! Nu sover barnet, jag väntar på Hollywoodfruarna (kommer jag klara av en säsong till av Gunilla Persson?!) och R är iväg och tränar innebandy som nu dragit igång igen. Jag är sötsugen men glad att det inte finns ett jota sött att äta hemma.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar