Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 20 oktober 2011

Torsdag

Herregud, fullt upp denna torsdag redan. 7.45 - väcka fis, inte kul men hon var glad ändå. 8.30- hämta farmor. 8.50- tandläkaren. Som tyvärr blev 9.00 då de var sena. Fick chocken hos tandläkaren. Brukar bara ha lite tandsten som hon tar bort. Idag var det inflammerat tandkött, uppsvällda fickor lr vad det var hon pratade om, tandsten och även tandsten under tandköttet (?) som kunde leda till andra konstiga grejer och slutligen bakterier på tuggytorna. Har borsta 2 ggr om dagen men antagligen slarvat för mkt. Verkligen inte roliga nyheter så nu ska jag köpa en minitandborste till tänderna längst in, Flux i massor och tandtråd,. Ska tillbaka i december för att ta bort tandstenen under tandköttet och prata mer om vad jag kan göra mer. Tur jag har tandvårdsförsäkringen!! 9.30 - mötte farmor och fis, slängde oss in i bilen igen. 10.00 - babysim, 11.00 - ÖF för att hämta bilderna från fotograferingen förra veckan, tanka bilen sen äntligen lugn å ro hos farmor & farfar. Nu sover hon och jag längtar efter en kopp kaffe (kan ni tänka er? Jag som aldrig drack kaffe innan T kom måste ha en kopp om dagen nu, minst!! Kaffedrickandet kommer väl med barnet och tröttheten?)

3 kommentarer:

  1. Kaffe e gött! Mer kaffe åt folket.

    SvaraRadera
  2. Kaffe = Suveränt för tänderna.................. Ser du sambandet älskling? ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, kaffe är riktigt gött! Äsch, det är slarv med tandborstningen som förstört mina tänder. Nu ska jag gå och borsta tänderna en kvart och sedan tandtråda loss av bara helsicke!!! Synd att jag inte fick tag i någon Flux, det får bli imorn.

    SvaraRadera