Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 27 oktober 2011

Min lilla krabba

Idag var det 9:e och sista gången på babysimmet. Första höstterminen är slut och barnen fick idag ett diplom från Simmis-fröken (hon kallade sig själv så, jag har sagt Simmis-instruktör). Höstterminen fortsätter nu om man vill, 7 gånger till. Då går barnen från att vara Krabbor till att bli Sjöhästar. Så diplomet idag visar att min lilla tös är en krabba, redo att övergå i Sjöhäst :-) Vi  ska fortsätta på nästa kurs. Dock var det lite osäkert fram till idag. Anledningen var att förra veckan fick Thea TBC-vaccinet (antar att det är för att hennes farfar är från Kina?) och då säger sköterskan som ger sprutan att det kan bli ett sår på armen av den om några veckor och om detta sår börjar vara får man inte bada. Det kan ta mellan 3-5 månader innan såret läker, och självklart blev jag då osäker om vi verkligen skulle hoppa på fortsättningskursen ifall det var så att hon får ett sår och så missar vi nästan hela terminen. Pratade med Simmis-fröken som säger att varit med om det förut, men att det finns bra plåster att bada med och om vi skulle missa några gånger så löser vi det. Hon är verkligen kanonbra, sätter alltid barnen i första rum, pratar med dem, kan vartenda namn (jag är sjukt imponerad, tror hon kunde namnen på nästa alla vid andra tillfället) och man märker att hon verkligen älskar sitt jobb. Så nu ska vi fortsätta på nästa kurs, i och med att Thea tycker det är så himla roligt vill jag inte släppa det riktigt heller utan låta henne fortsätta lära känna vattnet och hur man rör sig däri! Tror hon kommer ha stor nytta av det i framtiden! 

Tänkte sätta in diplomet i en ram och hänga på hennes vägg i rummet, blir väl en hel vägg med diplom innan vi är klara :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar