Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 24 oktober 2011

Prova sig fram

Barnmat finns det ju i massor. Än så länge har jag inte gett Thea något av vår mat. Det är ju mitt mål självklart, att hon ska få det vi äter men än så länge funkar burkmaten bra. Det är smidigare och lättare att ta till när hon äter så pass lite. När portionerna blir större kommer jag dock ge henne av det vi äter, om det passar. Tacos á la Solsidan är väl kanske inte att rekommendera, men ni fattar. Idag testade jag Ella's Kitchen. Klämförpackningar som är smidiga att ta med och ska vara väldigt bra råvaror i. Och jo, det gick väl helt okej. Fick i sig ungefär halva förpackning på två matningar under dagen. Men det är definitivt inget jag kommer köpa speciellt ofta, på tok för dyrt. Detta var en förpackning på 120 gr, med morot/äpple/palsternacka och det kostade 16kr. Lite väl mastigt. I övrigt har fisen ätit riktigt bra idag. Fyra stora flaskor ersättning (två av dem var 50/50 ersättning & välling), halva förpackningen med grönsakspuré och en stor portion av favorityoghurten).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar