Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 4 oktober 2011

Snabb visit

Robert var hemma en snabbis med lite mat, halstabletter (har inte ont men det killar i halsen och då brukar vanliga halstabletter funka för stunden) och lite annat smått å gott. Har ingen ork att laga någon mat idag så jag bad honom köpa en fryst pizza. Jag som försöker vara nyttig, men nöden har ingen lag eller vad det nu heter. Nu har han stuckit på matchen och fisen sover igen. De senaste dagarna har det gått bättre med sovstunderna på dagen, och därmed har kvällarna och nätterna också gått bättre. Inatt skrek hon inget heller. Dock vände och vred hon på sig mycket i sömnen så jag vaknade hela tiden. Tog mitt täcke och min kudde och la mig i hennes rum istället och sov gott därinne några timmar. Vill verkligen lägga henne i eget rum snart, men i och med skriken som varit vågar jag inte det. Vi får se hur det går de kommande veckorna, tillslut kanske hon hamnar i eget rum :-) 

Om jag får välja hur kvällen ska se ut skulle jag vilja att hon vaknade runt 18, så kan hon få lite gröt när jag äter mat, sen leka och busa en stund. Mata flaska, på med pyjamas, läsa en bok eller två och vara i säng runt 20. Och så kan jag ta det lugnt i soffan under kvällen, se Desperate Housewives och läsa lite i min bok. Vi får väl se vad som händer. Man kan ju alltid hoppas i alla fall :-)

3 kommentarer:

  1. Är det för er skull ni vill att hon ska ha eget?
    Vi har Oskar i vårt rum och har väl inte tänkt flytta ut honom förrän han verkar redo. Men det beror mycket på att vi inte hör så bra, ngn av oss, så vi vågar helt enkelt inte ha honom i ett annat rum om han vaknar.

    SvaraRadera
  2. För allas skull egentligen. Jag vaknar så fort hon rör sig, trots att det är i sömnen. Hon störs jättemkt när vi kommer och lägger oss på kvällen. Hon sover hur gott som helst innan och när vi lägger oss händer det ofta att hon börjar röra sig och ibland vaknar hon till. Tänker använda babyvakten i början så min sömn kommer nog ändå påverkas. Men vill veta om detta passar henne bättre. Funkar det så kör vi på det, annars får hon flytta tillbaka till oss igen.

    SvaraRadera