Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 18 november 2011

Utvärdering Emmaljunga Nitro City

Tro det eller ej, men barnet sover fortfarande. 2 timmar and counting nu. Sjukt.

Har de senaste dagarna utvärderat vår vagn lite grann, så här efter nästan 8 månaders användande. Är riktigt nöjd med mycket, självklart några grejer som är mindre positiva också såklart.

Emmaljunga Nitro City på plussidan:
- Sjukt smidig vagn att köra. Man kan vända på en femöring med de svängbara hjulen fram.
- Bra kompromiss för oss som inte gillade trehjulingarna men som inte vill anstränga axlarna varje gång man ska runda ett hörn eller svänga med vagnen som man måste med fyrhjulingarna.
- Den har fyra olika lägen för ryggstödet, vilket gör att man verkligen kan anpassa den efter barnets status för stunden (trött, pigg å alert, lite småtrött men inte sovatrött).
- Mjukliften som kan göras om till åkpåse (med eller utan varmt foder i, beroende på årstid), den kan även göras om till sittdyna när barnet är ännu större.
- Att jag kan välja om jag vill att hon ska sitta mot mig eller framåt. Än så länge är hon för liten för att sitta framåt tycker jag, men så småningom kommer hon ju vilja göra det också.
- Den är lätt och smidig att lyfta in och ur bilen, och väldigt lätt att fälla ihop.


På minussidan:
- Det är inte så mycket mellanrum mellan själva vagnen och varukorgen under vilket gör det svårt att få in lite större grejer där. T.ex. när vi är iväg på Simmis får jag ta i med alla krafter jag har för att få in ryggsäcken därunder. Men det går!
- De små hjulen fram ställer till det ibland när man går i tuffare terräng. Lera är skitjobbigt t.ex.
Annars kan jag faktiskt inte komma på nåt mer negativt med den, är sjukt nöjd!! Nu vaknade lilla Snäckan, två timmar och 20 minuter blev det tillslut. I'm in chock!



3 kommentarer:

  1. Hur funkar den i snö?

    SvaraRadera
  2. Jag har inte testat än. Är lite orolig över just det, ska bli spännande att se när första snön faller... Återkommer med rapport!

    SvaraRadera
  3. Vi har en med ganska stora svängbara framhjul och den funkade väldigt bra i snö i vintras. Det var några få gånger som jag fick vända med de fasta hjulen framåt eller låsa framhjulen men är positivt överraskad.

    SvaraRadera