Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 15 november 2011

Det här med egentid

Njuter i fulla drag just nu. Robert är på promenad med Thea och jag har duschat, skrubbat mig med Dark Chocolate Body Scrub. Den doftade verkligen choklad, var nästan sugen på att smaka :-) Känner mig lika len som T i huden och sitter nu med datorn i sängen framför AdamLive. Egentid är ju ofantligt viktigt för en just nu. Har varit ganska bortskämd med det innan, då Thea oftast sover vid 20. Jag brukar sitta uppe till 22-23 och oftast vaknar hon bara 2-3 ggr under den tiden. De senaste två kvällarna har dock varit annorlunda. Antingen har det inte gått att söva henne alls, eller så har hon vaknat var 5:e minut. Sträcker upp armarna mot en och vill bara komma upp hela tiden, ligga i famnen och sova. När hon var runt 3 månader ville hon ju inte längre att man skulle hålla henne när hon skulle sova så det har vi ju inte gjort på många månader nu. Så de senaste dagarna har det i princip blivit noll egentid och idag har ju R träning och för att jag ska orka kvällen behövde jag denna lilla paus. Vi får väl se hur det går, ska i alla fall sätta Desperate Housewives på inspelning, för det vill jag inte missa!!

2 kommentarer:

  1. Inspelning var rätt, tänkte på det när T vaknade under vårt samtal strax innan! Hoppas hon somnar om så du kan se senare! Puss o kram!
    Ps. Förlåt för fel-sms:et!

    SvaraRadera
  2. Ja, helt rätt att spela in... Hon somnade inte om förrän 22.30 när hon vaknade mitt i vårt samtal. Suck! Men det går väl över snart. Nu är hon på väg till farmor och farfar och jag är själv. Skönt, men lite jobbigt också. Svårt att släppa kontrollen ibland känner jag. Men nyttigt.

    SvaraRadera