Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 2 november 2011

Första fläskläppen

Igår bloggade jag inte så mycket, men gårdagen började med att jag och Carro åkte till Slottsskogen för att gå på Barnvagnsgympa. Carro hade varit duktig och fått in både sin Urban Jungle & min Emmaljunga i deras bil (Toyota Verso) så vi stuvade in oss och barnen och drog iväg. På gympan möts man upp och går tillsammans till en utomhusscen. På vägen dit gör man utfall i uppförsbackar och går i rask takt. Folk stirrar lite när 15 mammor med barnvagn kommer gående och dessutom gör utfall samtidigt :-) Väl framme vid scenen blir det ett styrkeprogram som de två tjejerna som anordnar detta har satt ihop. Thea satt glatt i vagnen ganska länge och tittade förundrat på oss. Undrade nog vad vi höll på med. Men efter ett tag tröttnade hon, så jag satte henne på min filt. Under en vätskepaus satt jag bakom henne och innan jag hinner reagera störtar hon framåt och slår ansiktet rakt i trägolvet. Som hon skrek! Och blod kom det också. Resultatet blev en stooor fläskläpp, men hon blev snabbt glad och efter bara några timmar var läppen normalstor igen. Den som tog detta hårdast är hennes pappa, tror dessutom han anser att detta var mitt fel. Jaja, pappas lilla flicka lär slå sig igen!

2 kommentarer:

  1. Lilla fisen :(.
    Jag är vittne på att det inte var någons fel i alla fall. Säg till om jag skall vittna ;).
    KrM

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är bra Carro! Tror inte det behövs längre. Idag satte R henne i babysittern utan att spänna fast henne, och vad händer? Jo, hon rullade ur den :-) Som tur är är den ju inte så hög så hon blev inte ens ledsen, tittade bara förvånat på mig!

    SvaraRadera