Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 20 november 2011

Pizzakit

En av favoriträtterna här hemma är hemlagad pizza. Det går ju att variera i oändlighet (fast jag tycker alltid vi har samma sak på ändå...) och sjukt gott! Helst med en god cole slaw eller bara riven vitkål. Tyvärr blev det varken eller idag, glömde helt bort plus att innebandymatch gjorde det svårt att få ihop tiden. Till saken: idag testade jag färdig deg för första gången. Tycker det är så tråkigt att göra pizzadeg och det tar för lång tid! Testade ICAs egna deg som även innehöll tomatsås. Jag brukar göra en egen tomatsås på Viktväktarrecept som är hur god som helst så just såsen var jag tveksam till att vi skulle gilla. Men det gick hem! Degen var god, såsen var god. Och framförallt, pizzan tog i runda slängar inte ens 20 min att slänga ihop. Stort plus just nu. Litet pytteminus var att degen inte riktigt täckte hela plåten som min egna brukar göra. Försökte platta ut lite men det var svårt. Så den hade kunnat vara lite större, men det har jag överseende med. 25 kr kostade kittet och helt klart värt pengarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar