Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 22 november 2011

På huvudet

Idag har varit en sån där dag som bara passerat. Definitivt ingen dag man minns ens en vecka senare typ. Egentligen skulle vi åkt på barnvagnsgympa med Carro & Valter men efter lite trassel inatt stannade vi hemma. Först kunde inte jag somna utan låg vaken i säkert två timmar. Runt halv ett vaknade T första gången, då hade jag inte sovit nåt. Hon fick mat och jag försökte få henne att somna om. Hon var jättetrött men kom inte riktigt till ro. Efter många försök byttes jag och R av. Han fick henne att somna tillslut och även jag somnade. Efter bara en timme vaknade hon igen och var ledsen. Det verkar som hon inte vill sova i sin egen säng alls längre. Blir bara lugn när hon får ligga mellan oss. Mysigt såklart, men trångt då vi bara har en 160 cm bred säng (plus två katter som sover i sängen också). I alla fall så fick hon ligga mellan oss och vi alla somnade gott. 06.00 vaknade hon igen, superpigg. Att gå upp klockan sex är väl inte det jag drömmer om men självklart gör jag det om hon vaknar utsövd då. Problemet är att jag vet att hon inte var det imorse, utan hon ville bara inte sova mer. Hur som helst gick vi upp och lekte i vardagsrummet. Strax innan åtta la vi oss igen (hon däckade så fort hon la huvudet på kudden) och sov till 10. Känner mig seg, mör och lite nedstämd idag. Får hoppas det känns bättre imorn, man har ju såna här dagar ibland. Så denna tisdag spenderades hemma, vi tog bara en promenad under eftermiddagen (mitt nya liv kan man ju inte svika redan andra dagen). Imorn finns inga planer heller, hoppas på en bättre natt och att vi kan ta en långpromenad runt "sjön" eller till affären kanske. Ikväll ska jag titta på Desperate Housewives (Robert stannade hemma från träningen idag, vilket jag verkligen uppskattar!) och sedan lägga mig på stört! Här får ni en bild från dagen, alla saker hon leker med ska vara på huvudet just nu. Jätteskoj är det!

2 kommentarer:

  1. Sätt det lilla gosedjuret på hennes huvud när hon gör ett nytt försök att krypa! Eller i nackgropen? Det är ju viktigt att hålla upp huvudet och fokusera!

    SvaraRadera
  2. Ja, det kanske man skulle testa. Igår när jag la henne på mage igen var hon inte alls intresserad av att ta sig framåt längre :-) Jaja, hon är duktig på att gå när man håller hennes händer så hon promenerar väl iväg snart!

    SvaraRadera